آب بندی پشت بام ها و روف گاردن ها

در ایران، از دیرباز در مناطق پر بارش، بام شیب دار و در مناطق کم بارش، بام افقی می ساختند. بام افقی با کاهگل آب بندی می شده بدین ترتیب که خاک و کاه و آب را خوب مخلوط کرده و ورز می دادند، سپس بر روی بام به صورت یک لایه پهن می کردند. نقش کاه مسلح کردن گل و جلوگیری از ترک خوردن آن است .
همچنین به کاهگل بام اندکی نمک طعامی اضافه می کردند تا از رویش گیاهان در بستر ایجاد شده جلوگیری شود و نیز گل خمیری شده در زمستان در دمای زیر صفر درجه یخ نزند. هر ساله روی کاهگل قدیمی را با یک لایه کاهگل جدید می پوشانند و آن را غلتک می کردند. این روش هنوز در برخی از روستاهای ایران رایج است. بعد از جنگ های ایران و روسیه، روس ها در مستعمره هایشان از جمله شیروان قفقاز، بام های شیب دار را با ورق های مس یا آهن سیاه می پوشانند. ایرانیان این روش را فرا گرفته و آن را با نام بام شیروانی رایج کردند. بعدها ورق آهن سفید و ورق های پنکوسیم (پنبه کوهی و سیمان) در بام های شیب دار استفاده شد. آب بندی پشت بام به شکل اصولی از کوتاه شدن عمر مصالح ساختمانی جلوگیری  خواهد کرد

 


همچنین بخوانید: نحوه اجرای شیب بندی پشت بام


 

ضرورت استفاده و کاربرد عایق های رطوبتی

نفوذ رطوبت در بخش های مختلف بنا خساراتی را موجب می شود که می بایست از آن جلوگیری کرد. در پاره ای از موارد، روی سنگ و آجر، مواد ضد رطوبت بی رنگ کشیده می شود، یا داخل بتن ملات عایق افزودنی اضافه می شود، ولی در بیشتر موارد ناگریز از مصرف عایق های قیری یا پلیمری و عايق هاي نانو هستیم. در جاده سازی با پخش مواد قیری سطح خاک را ایزوله کرده و از نفوذ آب و یخ زدن آن و در نهایت تخریب جاده جلوگیری می کنند. در ۴۰ سال اخیر ساخت عایق های رطوبتي ، توسعه فراوانی یافته است .
علاوه بر عایق کردن ساختمان در قسمت پی و بام که دو بخش مهم از حیث نفوذپذیری آب هستند، عایق کاری مصالح مختلفی که در دیواره های خارجی و داخلی به کار می رود و همچنین بستن درزها ، کمک شایانی به حفظ ظاهر بنا برای مدت زمان طولانی و جلوگیری از کوتاه شدن عمر مصالح ساختمانی خواهد کرد.
با برآوردی ساده می توان دریافت که تنها در پوشش بام ساختمان های شهر تهران بیش از ۲۵۰ میلیون متر مربع عایق به کار رفته است. اگر بنا باشد هر چند سال یک بار این پوشش ها تعمیر یا تجدید شوند،
می توان هزینه گزاف آن را تخمین زد. این مساله ضرورت استفاده از عایق مناسب را آشکار می سازد .
جهت جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی و حفظ محیط زیست باید به انتخاب عایق مناسب و اجرای صحیح آن توجه کرد .

 


همچنین می توانید برای خرید محصولاتی مانند رزین، چسب آب بندی و… به سایت فروشگاه آکوارزین مراجعه کنید.


 

آب بندی یک سقف پشت بام با پوشش هاي متفاوت

اگر می خواهید عمر سقف و پشت بام خود را افزایش دهید؟ مطمئنا سقف و پشت بام شما در معرض آفتاب و باران ، باد و هوا ، طوفان و یخ زدگي قرار دارد و مقاومت و بدون آسيب ديدگي در برابر اين عناصر روز به روز بدون تحمل کمی ساییدگی دشوار است. در حالی که یک سقف معمولی می تواند گاهی تا 20 سال طول بکشد بدون تعویض کامل ، طوفان ها و آفتاب قطعاً می توانند صدمه ای وارد کنند و شما می دانید که به چه خسارات هايي منجر می شود ؟
آب بندی سقف و پشت بام به چه معناست؟
هزینه آب بندی یک سقف و پشت بام چقدر است؟
مزایای عايق هاي نانو براي پوشش سقف
آیا پوشش های سقف و پشت بام کار می کنند؟
عايق هاي نانو و پوشش هاي آب بندي سقف و پشت بام برای افزایش امید به زندگی به سقف وپشت بام شما اضافه می شوند. آب بندی یک سقف یک لایه اضافی از پوشش محافظ را فراهم می کند که می تواند به طولانی شدن آسیب ناشی از آب و هوای شدید و سایر عناصر بیرونی کمک کند. عايق هاي نانو و پوشش هاي آب بندي به ویژه برای انواع سقف و پشت بام و تراس ها و روف گاردن ها که آب و عوامل بيروني سقف های مسطح را جمع می کنند بسیار مفید است. همچنین با افزایش سن می توان از آن در سایر سقف های شيرواني و شيب دار استفاده کرد تا از آسیب های طولانی مدت در امان بماند.
علاوه بر این عايق هاي نانو و پوشش هاي آب بندي می توانند سقف شما را کمی مقاوم در برابر آتش سوزی کرده و از رشد کپک و خزه و جلبک جلوگیری کنند.
پوشش ها و عايق ها و چسب هاي آب بندي نانو باید توسط پیمانکاران حرفه ای سقف و پشت بام هاي که تجربه استفاده از آنها را دارند استفاده شود. به عنوان مثال یک مجري مبتدی ممکن است روزنه هایی به اندازه سوراخ ريز را در پوشش ایجاد کند که باور کنید یا نکنید ، اغلب برای ایجاد نشت آب و رطوبت و سایر موارد کافی هستند.
بنابراین ، در یک کلام ، استخدام یک نصب کننده با تجربه و با کیفیت بسیار حیاتی است.

 

آب بندی یک سقف و پشت بام :

هزینه آب بندی یک سقف و بام چقدر است؟
هزینه آب بندی سقف به اندازه سقف شما و نوع عايق و پوشش سقف یا روکش مورد استفاده شما بستگی دارد. به طور متوسط صاحبان خانه حدود متر مربعي 50 تا 80 هزار تومان را برای آب بندی یک سقف پرداخت می کنند. اگر بخواهید سقفی را با محبوب ترین عايق هاي نانو آب بندي و ايزولاسيون کنید مي توانيد هزینه های ايزولاسيون و آب بندي را در زیر مشاهده کنید:

نوع مواد عايق هاي سقف و بام با هزینه مواد در هر متر مربع و هزینه های کارگری در هر متر مربع
پوشش نانو اکریلیکها بين 50 هزار تا 110 هزار تومان

آب بندی و ايزولاسيون یک سقف بتني و سيماني :

اگر سقف مسطحی مانند سقف هاي بتني و سيماني دارید ، احتمالاً قبلاً کمی در مورد ضد آب بودن آب آن می دانید. افزودن عايق ها و آب بند ها در خانه ای با سقف مسطح کاملاً ضروری است – سقف های بتني و سيماني به گونه ای شبیه استخرهای بزرگ با سیستم های زهکشی طراحی شده اند که آب را از سطح زمین و به پایین به زمین منتقل می کنند. به همین دلیل ، آنها باید کاملاً آب بندي و ايزولاسيون شده باشند حتی کوچکترین ترک می تواند آب را به زیر لایه شما وارد کند و در نهایت ، نشتی در خانه شما ایجاد کند.
نوع صحیح عايق ها و چسب ها به آنچه سقف و پشت بام شما ساخته شده بستگی دارد. به عنوان مثال ، یک پوشش سقف فلزی ممکن است برای بتن مناسب نباشد و برعکس. اگرچه پوشش هاي نانو و معمولي برای سقف های مسطح ضروری است ، اما در سقف های شیب دار از محبوبیت کمتری برخوردار است. با این وجود ، در 25 سال گذشته تحول عظیمی در انواع و اهداف در نظر گرفته شده پوشش ها رخ داده است ، بنابراین صنعت بام در حال مشاهده چسب ها و عايق هاي استفاده شده سقف های شیب دار بیشتری است.

عايق ها و چسب هاي پوشش سقف

مزایای عايق ها و چسب هاي پوشش سقف

عايق ها و چسب هاي سقف و پشت بام و تراس ها و روف گاردن ها فقط یک هدف را تأمین نمی کنند البته بسته به نوع آب بندی که انجام می دهید ، مزایای بسیار خوبی می توانید کسب کنید. در اینجا یک خلاصه از آن ذكر مي گردد :
سطوح ضد آب كه ما قبلاً در مورد چگونگی عملکرد عايق ها در سقف به عنوان پوشش ضد آب در تعدادی از سطح مختلف بام صحبت کرده ایم. عايق ها و چسب هاي سقفی الاستومری (لاستیکی) و سیلیکونی و آكروليك ها محافظی بر روی سقف شما تشکیل می دهند و بهترین نوع آن نیز قابل تنفس است ، تا از رطوبت ناشی از فعالیت های خانگی مانند پخت و پز و دوش گرفتن از سقف شما خارج شود. بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند که استفاده از محصولاتشان می تواند عمر بام شما را چندین سال یا بیشتر افزایش دهد.
محافظت در برابر اشعه فرا بنفش. نشستن در معرض آفتاب در تمام طول روز می تواند روی سقف شما سخت باشد . اشعه uv بنفش باعث ایجاد تغییرات مولکولی در بام می شود و در نهایت منجر به پیچش یا حلقه زنی می شود. برخی از مصالح سقفی حاوی مواد بازتابنده هستند تا این مشکل را محدود کنند ، اما روش دیگر برای این کار استفاده از عايق هاي و چسب هاي نانو خوب سقف و پشت بام است. به گفته برخی از متخصصان سقف ، پوشش های انعکاسی و ضد uv سقف می توانند از آسیب جلوگیری کنند.
افزایش مقاومت در برابر آتش در برخی موارد ، چسب هاي آب بندي سقف همچنین می توانند به عنوان بازدارنده آتش برای سقف شما عمل کنند. البته ، اگر واقعاً نگران میزان آتش سوزی سقف خود هستید ، نصب براي سقف فلزی احتمالاً بهترین راه برای انجام این کار است.
از رشد کپک خزه و جلبك جلوگیری کنید. پوشش های سقفی لاستیکی نفوذ پذیری نسبتاً کمی دارند ، به این معنی که رطوبت و نم نمی مانند یا باعث شکوفا شدن میکروارگانیسم های مضر مانند کپک و جلبک می شوند. این یک مزیت است اگر شما در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید که تهدیدهای زیاد است.
کاهش گرما در مناطق گرمسير با عدم جذب نور خورشيد برعكس ايزوگام و قيرگوني
پشت بام: تعمیرات سقف
زمان تعمير و بازسازي سقف جدید فرا رسیده است و تصمیم بر این است که آیا سقف آسفالت قدیمی را از بین ببرید و آن را جایگزین کنید یا سقف آب بندي جدید را به مواد نانو موجود اضافه کنید. این می تواند یک معضل باشد ، اما با چند نکته مفید در مورد موارد مثبت و منفی ، شما اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری صحیح خواهید داشت.

تعیین اینکه چند لایه از مواد قديمي سقف در خانه یا محل کار شما نصب شده است در بالای لیست کارهایی است که باید انجام دهید. زمانی گذشته ، چندین لایه از مواد بام آسفالت مجاز بود. امروزه ، بیشتر شهرها فقط بیش از يك لایه مواد آسفالت اجازه نمی دهند.

یک بازرسی از سقف خود انجام دهید یا یک پیمانکار بام استخدام کنید تا به شما بگوید سقف شما چند لایه از آسفالت و يا ايزوگام دارد. اگر بیش از دو لایه عايق باشد ، خوب است که باید یک پارگی تخريب کامل انجام دهید…

 


همچنین بخوانید: روش های آب بندی و حفاظت بتن 


 

طول عمر بام آسفالت

در بیشتر موارد ، طول عمر متوسط برای یک سقف با زنجیر آسفالت از 5 تا 7 سال است. میزان خوب نگه داشتن مواد به انواع عايق و همچنین منطقه محل زندگی شما بستگی دارد.
برخی از مواد بام بهتر از مناطق دیگر مناسب مناطق خاص کشور هستند. آسفالت به عنوان ماده ای بادوام و با دوام شناخته شده است اما آب و هوای نامناسب و پیری مواد می تواند بر امید به زندگی آن تأثیر بگذارد.

ترمیم نشتي سقف

مواردی که هنگام بازرسی از سقف باید به دنبال آنها باشید ، نشانه هایی از پیری مانند از بین رفتن دانه های آسفالت و پیچ خوردگی لبه های آن است. اگر سقف نشانه هایی از نشت سقف را نشان می دهد ، مهم است که بدانید مسئله ای که باعث نشت می شود معمولاً به دلیل خرابی سیستم سقف و پارگي است.
مناطق اطراف دریچه های سقف ، دودکش ها و نورگیرها همراه با آب و هوای نامساعد باعث ایجاد سدهای یخی ، تراکم داخلی یا باد شدید و باران نیز می تواند در ایجاد نشت سقف نقش داشته باشد.

پس از بازرسی سقف ، برای اینکه سقف دوباره امکان پذیر باشد ، باید شرایط زیر را داشته باشد:
سقف از نظر تعداد لایه های مجاز با کد ساختمان شهر مطابقت دارد.
عايق فعلی باید فرم خوبی داشته و صاف باشند.
هیچ نشانه ای از نشت وجود ندارد.
سقف فعلی با یک زیره سنتی 3 زبانه نصب شده است.
جوانب مثبت پشت بام
با یک پروژه سقف سازی مجدد ، این فرآیند شامل نصب عايق هاي نانو جدید بر روی عايق هاي موجود است.
این پروژه به طور معمول هزینه کمتری دارد و به نیروی کار کمتری نیاز دارد.
آب بندي و ايزولاسيون مجدد باعث ایجاد خرابکاری کمتری می شود و در نتیجه هزینه کمتری برای پاکسازی و حذف مواد ایجاد می کند.
زمان کمتری نسبت به رفع پارگی کامل دارد.
هیچ بازرسی بصری برای تعیین وجود موارد زیر عايق به سیستم سقف ، که شامل عرشه سقف است ، وجود ندارد.
لایه زیرین که به زیر عايق می رود ، همچنین از نظر آسیب بررسی نمی شود و جایگزین نمی شود.
همچنین فرصتی برای جایگزینی سپرهای آب و یخ ، نورگیر ، یا سقف به دیوار وجود ندارد.
پاره شدن عايق هاي قبلي سقف و پشت بام
یک پروژه آب بندي و ايزولاسيون بام قبل از نصب عايق، به حذف کامل عايق های موجود به پایین تا عرشه نیاز دارد.
برخلاف سقف مجدد ، این فرآیند دسترسی به اجزای حیاتی سقف را پس از حذف تمام مواد قدیمی فراهم می کند.
پس از برداشتن مواد ، در صورت لزوم می توان عرشه را بازرسی و تعمیر یا تعویض کرد.
از آنجا که ترك ها سطحي و پارگی شامل حذف تمام مواد قدیمی است ، به دلیل افزایش نیروی کار ، پروژه گران تری است.
ترك ها و پارگی منجر به ایجاد آشفتگی بزرگتر برای تمیز کردن و مواد بیشتری می شود که باید از محل خارج شوند ، که این به هزینه پاکسازی می افزاید.
تکمیل و ترميم ترك و پارگی بیش از سقف دوباره به طول می انجامد ، به خصوص اگر هوای نامساعد بر برنامه کاری تأثیر بگذارد.
در حالی که ترميم و آب بندي ترك هاي و پارگی رایج ترین از بین دو پروژه بام است ، هر دو گزینه در شرایط مناسب امکان پذیر است. با یک پیمانکار آب بندي و ايزولاسيون بام مشورت کنید تا بهترین مسیری را طی کنید. اگرچه سقف دوباره ممکن است هزینه کمتری داشته باشد ، اما در طولانی مدت ، اگر به دلیل مشکلات اساسی انتخاب درستی نباشد ، ممکن است در آینده هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. برای اطمینان از سرمایه گذاری اولیه ، از ابتدا تا انتها به درستی انجام داده اید.بیشتر نشت سقف قابل پیشگیری است – و بسیاری از آنها با یک بازرسی سریع به راحتی قابل مشاهده هستند. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید امروز انجام دهید تا سقف خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.

بلافاصله ترك ها و نشت ها را پيدا و ترميم کنید.
سطوح نا صاف و گود را برطرف کنید.
ناودان های و خروجي هاي آب را به طور منظم تمیز کنید.
ترك ها در اطراف دریچه ها ، دره ها ، دودکش ها ، لوله ها ، نورگیرها و ماهيچه ها را بررسی کنید.
سقف زیر شیروانی خود را بررسی کنید.
تجمع یخ را در برفهای سنگین از بین ببرید.
سقف شما به یک دلیل آب بندي ندارد. عايق ترک خورده ، خم شده و از دست رفته همگی فرصتی برای نشت فراهم می کند. شما ممکن است این را به عنوان بقایای تخريب و ترك را در پشت بام خود مشاهده کنید. یا ممکن است لکه های غیر رنگی در سقف خود مشاهده کنید.
اگر کمی در مورد تعمیرات خانه می دانید و از راه رفتن روی سقف خود احساس راحتی می کنید ، باید خودتان بتوانید ترك ها و نشت سازه را که از دست رفته است ترمیم کنید. عايق قبلي ترک خورده را می توان با استفاده از کمی عايق هاي نانو جديد سقف فشرده شده به دهانه ترمیم کرد.

اگر بعد از باران متوجه شدید که گودال هاي آب روی سقف خود ایستاده اند ، می توانید به زودی مشکل بزرگی روی دستان خود ایجاد کنید. حوضچه ، همانطور که این شرایط برای سقف سازان شناخته شده است ، شما را در برابر پوسیدگی آسیب پذیر می کند ، که به نوبه خود می تواند باعث انواع مسائل از جمله نشت شود. سقف های تخت و شیب کم نسبت به سطوح شیب دار بیشتر مستعد این مشکل هستند اما ممکن است در هر جایی رخ دهد.
اگر در پشت بام خود حوضچه دیدید ، هرچه زودتر با یک شرکت رفع نم و رطوبت پشت بام تماس بگیرید. آنها احتمالاً باید عايق سقف و کفپوش شما را تعویض کنند ، اما بهتر از این است که پس از نشت سقف تعداد زیادی از وسایل آسیب دیده از آب را تعویض کنید!
ناودان های خود را به طور منظم تمیز کنید.
ناودانها و خروجي هاي آب هدف عملی حمل دور روان آب باران از سقف و سایدینگ شما را دارند. بنابراین اگر شما مسدود است و نمی تواند به درستی کار کند ، آب و رطوبت بیشتری روی سطح سقف مشاهده خواهید کرد ، به این معنی که احتمال نشت بیشتری وجود دارد.
برای تمیز و شفاف نگه داشتن آبچکان ها ، از ماله برای بیرون کشیدن برگها و بقایای دیگر استفاده کنید و سپس یک شلنگ باغ برداشته و آنها را آبکشی کنید تا شفاف شود. مراقب نشتی و ناودانهای زنگ زده یا پیچ خورده باشید که می تواند مشکلات موجود در خط را ایجاد کند. این روند را دو بار در سال ، پس از پاییز و بهار تکرار کنید.
ترك ها در اطراف دریچه ها ، ماهيچه كشي ها ، دودکش ها ، لوله ها ، نورگیرها را بررسی کنید.
هر مکانی که در سقف شما دهانه یا اتصالی وجود داشته باشد ، احتمال نشت در خط وجود دارد. متأسفانه ، این سوراخ ها اجتناب ناپذیر هستند ، زیرا دریچه های سقف شما و دودکش و لوله های خانه شما مجبور هستند جایی بروند. علاوه بر این ، اگر نورگیر یا صفحه خورشیدی دارید ، نصب کننده شما نیز مجبور است در سقف شما سوراخ کند تا آن را قرار دهد.
نصب کنندگان و سقف سازها با افزودن فلز انعطاف پذیر به نام چشمک زدن به دور اتصالات و روزنه ها از این اتصالات محافظت می کنند. با این حال ، اگر این چشمک زن خم شود ، زنگ زده شود یا عايق خود را از دست دهد ، می تواند خانه شما را در معرض نشت قرار دهد – خصوصاً به این دلیل که برخی از برجستگی ها ، مانند دودکش ها ، با ملات به خانه ها متصل می شوند. ملات فقط مخلوطی از شن و ماسه و سیمان است ، بنابراین در صورت بارندگی می توان آن را سریع شست.
اگر شن و ماسه در زهکش ها مشاهده کردید ، این نشانه این است که در کار مشکل دارید. اغلب ، نشت ممکن است در داخل دیوارها اتفاق بیفتد ، بنابراین همیشه بلافاصله مشخص نیستند. با این حال ، باید حداقل هر پنج سال یک بار از سقف خود بازرسی کنید (یا اگر سقف شما بیش از ده سال باشد به طور مکرر) تا از این طریق مشکلات را از بین ببرید.
سقف زیر شیروانی خود را بررسی کنید.
روش دیگر برای ردیابی نشتی آسیب از سقف اتاق زیر شیروانی است. اگر متوجه عایق آسیب دیده یا کپک زده ، تخته های پوسیده یا لکه دار یا صفحات سقف ، یا ورقه ورقه پوسته پوسته شدن و تغییر رنگ شده اید ، ممکن است بر روی دستان شما نشت داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم ، بلافاصله با یک شركت آب بندي و ايزولاسيون تماس بگیرید. آنها می توانند یک بازرس بفرستند تا به سقف و پشت بام شما نگاه کند و به شما توصیه هایی برای اقدامات بعدی بدهد.
تجمع یخ را در برفهای سنگین از بین ببرید.
اگر در منطقه ای با یخ و برف مکرر زندگی می کنید ، می توانید با مشکلات ایجاد سد یخ روبرو شوید. این معمولاً پس از بارش برف اتفاق می افتد – فضای داخلی خانه شما از گرمایش گرم می شود و گرمای زیاد برف بالای سقف را ذوب می کند. با این حال ، هنگامی که آن ذوب برف به لبه های سقف که در آن درجه حرارت هوا سرد است برخورد می کند ، دوباره یخ می زند ، ناودان ها را مسدود کرده و رواناب ها را متوقف می کند. یا می تواند باعث ایجاد یخچال شود ، که می تواند بسیار خطرناک باشد.
تاکنون ، احتمالاً متوجه شده اید که رطوبت بیش از حد دشمن یک سقف و پوشش پشت بام شاد است. بنابراین هر زمان که روی پشت بام آب و باران ديديد، خود را برای نشت های نهایی آماده می کنید.
شركت آكوا رزين با بيش از 10 سال تجربه در زمينه آب بندي و ايزولاسيون براي انواع سقف ها و پوشش پشت بام ها ، تراس ها ، سقف هاي شيرواني و روف گاردن ها
چسب هاي و عايق هاي نوين ساختماني طراحي و توليد كرده است كه مي تواند خيال شما را براي مدت طولاني از گرفتاري نم و رطوبت و ايزوله نبود آن راحت كند.
همچنين اين شركت براي مشاوره هاي فني براي آب بندي و ايزولاسيون عايق هاي مختلف نانويي و جديد براي ساختمان هاي در حال ساخت و ساخته شده و پروژه هاي ساختماني و صنتعتي بزرگ هميشه آماده بوده هست.
محصولات اين شركت مطابق با استاندارد هاي روز اروپا طراحي گرديد است و براي همه مناطق مختلف كشور كاربرد دارد.
عايق هاي رنگي نانو با كسشاني بالا براي سازه هاي و پوشش هاي بتني و سيماني
آب بندي و ايزولاسيون سازه ها و پشت بام هايي با پوشش موازييك و انواع سنگ ها بدون نياز به تخريب و عمليات بنايي
اصلاح و آب بندي روف گاردن ها و باغچه هاي فلزي بروي سقف ها و پشت بام ها
اجراي عايق هاي رنگي بروي موزاييك و سنگ ها با ماندگاري و طول عمر بالا و عدم تخريب
اجراي آب بندي بروي پشت بام هاي در حال ساخت
اجراي بهترين روش هاي ايزولاسيون و رفع نم ساز ه و پشت بام

 


همچنین بخوانید: جلوگیری از تخریب سازه های بتنی و مصالح ساختمانی ناشی از نفوذ آب و رطوبت آکوارزین


مزایای آب ‌بندي

مواد آب بندي آكواتكس و رزين هاي شركت آكوارزين
این محصولات از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار است
• مقاومت زیادی در برابر نم و رطوبت و آب دارد
• قدرت انعطاف‌پذیری و عدم ترك خوردگي بسیار بالا
• خواص آنتی باکتریال و ضد اشعه آفتاب
• استفاده آسان توسط پیستوله اسپری، و قلمو غلتک و برس
آب ‌بندی با عایق کاری جدید شركت آكوا رزين برتری‌های متعددی نسبت به روش‌های مرسوم قدیمی مانند قير گوني و ايزوگام دارند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آب بندی به روش‌های جدید ايجاد مقاومت بيشتر از پشت بام در برابر رطوبت و آب است که می‌توان آن را مهم‌ترین اصل در آب بندی پشت بام نامید. روش‌های قدیمی در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی از خود نشان نمی‌دادند و بعد از گذشت مدت زمانی رو به تخریب می‌رفتند اما روش‌های جدید از عمر طولانی‌تری خواهند داشت.
لازم به توضیح است کارشناسان واحد پشتیبانی فنی و مهندسی شرکت آكوارزين همواره آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در زمینه استفاده از عایق رطوبتی هستند.