معایب قیرگونی و ایزوگام

معایب قیرگونی و ایزوگام

 قیرگونی و ايزوگام فرآورده اي نفتي و لايه اي پوششي است براي عايق كردن سطوحي چون پي، ديواره، كف و بام ساختمان ها و استخرها در مقابل نفوذ آب در گذشته استفاده می گردید است ولی اکنون با ورود محصولات آب بندی و ایزولاسیون با محوریت دانش علمی بروز و نانو تکنولوژی استفاده از ایزوگام و قیر گونی نه تنها به صرف و اقتصادی نمیباشد بلکه به دلیل معایب و مشکلات فراوانی که در طول استفاده از این نوع لایه بوجود می آید منسوخ گردیده است .
امروز تمایل مهندسین و کارفرمایان برای استفاده از محصولات جایگزین قیر و ایزوگام به نحوی افزایش پیدا کرده است که بازار این محصولات روز به روز پر رونق تر گردید است و زمینه ورود محصولاتی با فناوری های جهانی و علمی برترین شرکت های معتبر دنیا را فراهم نموده است .

 


همچنین بخوانید: جلوگیری از تخریب سازه های بتنی و مصالح ساختمانی ناشی از نفوذ آب و رطوبت آکوارزین


 

اگر قصد داريد سطوحي مثل پشت بام را ايزولاسيون كنيد كه در برابر تابش مستقيم نور خورشيد و گرما قرار دارد، بهتر است از ايزوگام استفاده نكنيد. اگر قصدتان عايقكاري پي ساختمان يا ديواره و كف سرويس هاي بهداشتي است، از ایزوگام استفاده نكنيد تا اقتصادي تر باشد.
استاندارد هر عايق رطوبتي براي آب و هواي خاص كمابيش متفاوت است، اما توليدات استاندارد و مطمئن تر در هرجایی از سازه و ساختمان به شما اجازه می دهد کاملا استفاده از قیرگونی و ایزوگام را کنار بگذارید .
در ايزوگام به جاي استفاده از پليمر يا قير مرغوب پودرهاي معدني يا مواد غيرپليمري به كار مي رود و از همين رو نوع تقلبي آن بويي نامطبوع و مشابه گازوئيل صنعتي (مازوت) مي دهد. اگر دست تان را بر قسمتي از لايه خارجي و بدون پوشش ايزوگام نامرغوب بكشيد نيز ذرات و رنگدانه هاي سياه به دست تان مي چسبد.

 


همچنین می توانید برای خرید محصولاتی مانند رزین، چسب آب بندی و… به سایت فروشگاه آکوارزین مراجعه کنید.


 

مي توان يك تكه كوچك از عايق را برش داد و پس از دو ساعت نگهداري در فريزر، آن را تا زاويه حدود 120 درجه خم كرد. اگر از ناحية خم شده شكسته يا ترك بردارد، جنس ايزوگام خوب نيست.

1- فاسد شدن عایق بعد از ۶ ماه (از زمان تولید ) بعلت عدم نگهداری مطلوب
5 ـ کم بودن طول عمر مفید طول عمر در حدود 2 سال 2
3- گران بودن این عایقها
4ـ در موقع ترمیم محل آسیب دیده از سایر جاها بالا می زند 4
5ـ تجزیه شدن بر اثر اشعه ماورابنفش و شدت آفتاب
6- روندگی قیر در آفتاب و گرمای زیاد
7- ترک ترک شدن سطوح قیر و ایزوگام و عدم ترمیم مناسب آن
8- ایجاد ظاهری زشت و نا مطلوب برای استفاده در نماهای بارانگیر
9- عدم استفاده در دیواره های عمودی بلند و بعد از مدتی کندشدن از سطح
10- عدم نفوذ بر روی سازه ها و عدم چسبندگی مناسب بروی فلزات
11- عدم پر کردن و آب بندی مناسب در گوشه ها و کنج های سطوح و سازه